Peer Swinkels

“Niets is onmogelijk!”

Met Peer Swinkels (1975) heeft Royal Swinkels Family Brewers een doortastende CEO met grootse plannen aan het roer staan. Als zevende generatie ‘Swinkels’ zit het ondernemerschap hem in het bloed.

Peer studeert Econometrie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en legt daarmee de basis voor zijn inspirerende carrière. Na ervaring als Brand Manager bij Unilever, start hij in 2003 bij Swinkels Family Brewers (dan nog Bavaria) als directeur Marketing en Productontwikkeling. Drie jaar later zet hij een volgende stap in zijn loopbaan als hij bestuurslid Chief Commercial Officer wordt. Onder zijn leiding wint het merk enorm aan populariteit.

Wie kent marketingstunts als de oranje ‘Bavaria-jurkjes’ voor het WK 2010 en de reclames met bekende sterren als Hugh Hefner en Mickey Rourke niet? Alle uit Peers koker. Ook maakt hij een Bavaria City Racing mogelijk op een van de beroemdste pleinen van de wereld: het Rode Plein in Moskou. Zijn marketingacties en -resultaten spreken tot de verbeelding van elke ondernemer. Peer Swinkels doet met de acht brouwerijen van Swinkels Family Brewers wereldwijd zaken in meer dan 120 landen. De grootste brouwerij – Bavaria – bestaat dit jaar 300 jaar. Zelfs Koningin Máxima viert dit met Peer en zijn familie mee. Peer is als bestuurslid en commissaris betrokken bij diverse andere organisaties zoals Tony Chocolony.

Oprechte interesse en toegankelijkheid kenmerken Peer Swinkels als leider. Goede persoonlijke relaties staan centraal. Niets is onmogelijk, Peer gaat door tot zijn plan slaagt en hij zijn zakelijke doelen heeft bereikt. Zijn ultieme missie is net gestart: als CEO een nog sterkere familiebrouwerij doorgeven aan de achtste generatie.