Hartstichting

RTL Z en de Hartstichting stimuleren ondernemen vanuit je hart

Elk bedrijf is anders. Elke ondernemer is anders. Maar iedere ondernemer wil het beste voor zijn bedrijf en de medewerkers. Om dit te realiseren is het belangrijk dat jijzelf en je medewerkers gezond zijn, met een gezond hart. Daarom gaan RTL Z en de Hartstichting een maatschappelijk partnership aan rondom het MKB Ondernemerscongres.

Het thema van het MKB Ondernemerscongres 2019 is Hart voor de Zaak. Hart voor de Zaak draait om ondernemen vanuit je passie, vanuit je hart. Door goed te luisteren naar jezelf en op je gevoel te vertrouwen, investeer je in het succes van je bedrijf. Luister dus naar je eigen gevoel en dat van je medewerkers. Hart voor de Zaak betekent ook meer bewustzijn voor hartgezondheid op de werkvloer. De Hartstichting biedt ondernemers de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier meer aan preventie te doen. Ondernemers kunnen Preventiepartner van de Hartstichting worden. Als Preventiepartner krijg je een bloeddrukmeetpakket voor op de werkvloer en korting op de Persoonlijke Gezondheidscheck, een totale gezondheidscheck voor je medewerkers. Hiermee draag je bij aan het voorkomen van hart- en vaatziekten en dus aan een vitaal en gezond bedrijf.

Het is voor het eerst dat RTL Z en de Hartstichting met elkaar samenwerken rondom het thema Hart voor de Zaak. Beide partijen roepen alle ondernemers van Nederland op Preventiepartner te worden en zo bij te dragen aan een vitaal en gezond ondernemersklimaat in Nederland.

Marieke Dekker, relatiemanager van de Hartstichting: “We hoefden niet lang na te denken toen we gevraagd werden om maatschappelijk partner van het MKB Ondernemerscongres te worden. Want Hart voor de Zaak, dat is waar wij voor staan. Wij zijn er voor jouw hart. Met veel partijen werken we aan een hartgezonde samenleving. Ook ondernemers kunnen hun steentje bijdragen door Preventiepartner te worden. Zo zetten we samen een stap richting gezonde medewerkers, met een gezond hart!”

Joris van Lierop, uitgever RTL Nieuwsgroep: “Dit jaar omarmt het MKB Ondernemerscongres samen met de Hartstichting als maatschappelijk partner het thema Hart voor de Zaak. Met dit thema dragen we uit dat je kunt investeren in het succes van je onderneming door te luisteren naar je eigen gevoel en door het geluk en gezondheid van je medewerkers zo hoog mogelijk te houden. Ook de Hartstichting stimuleert de vitaliteit en gezondheid van medewerkers. We zijn er trots op dat we samen met hen op het MKB Ondernemerscongres de deelnemers bewust kunnen maken van het belang van hartgezondheid en op de werkvloer.”